Spotkania biznesowe a hostessy

Jeśli organizujemy autopromocję nasze firmy musi ona wypaść jak najlepiej. Dobre wrażenie jest bardzo istotne bo od niego zależy zdobycie zainteresowania klienta naszą działalnością. Najlepiej więc zatrudnić hostessę, która będzie w stanie przyciągnąć taką osobę do stoiska a także zachęcić ją do skorzystania z oferty.

 

Zatrudnienie hostessy

 

Pomocy w znalezieniu idealnej kandydatki należy szukać w agencjach hostess. Wydawać się może że praca hostessy jest łatwa i przyjemna jednak nie zawsze tak jest w praktyce. Profesjonalistka z doświadczeniem będzie w stanie obsłużyć naszych potencjalnych klientów na wysokim poziomie, tak żeby chcieli z nami robić interesy. Musi być to osoba inteligentna z doskonałą prezencją. W takiej agencji na pewno szybciej znajdziemy dobrą kandydatkę z którą będziemy mogli nawiązać współpracę na dłużej. Biuro pośredniczące na pewno zaproponuje nam sprawdzoną osobę bo w swojej bazie mają dziewczyny spełniające bardzo wysokie wymagania zatrudniających je do różnego rodzaju eventów firmowych. Oczywiście jeśli zależy nam na jakości pełnionych usług możemy spodziewać się sporego wydatku na pracownika, jednak takie kompetencje kosztują.

 

Cechy idealnej hostessy

 

Hostessami zostają zwykle dziewczęta w młodym wieku, które na początku swojej kariery. Zwykle szybko się uczą aby móc pełnić odpowiedzialną funkcję przedstawicielki danej firmy. Dzięki niej nasza działalność będzie dobrze kojarzona, przyciągając dużą ilość nowych klientów. To ona ma za zadanie zachęcić ich do współpracy, robi to najważniejsze pierwsze wrażenie.

Niestety dobra prezencja to nie wszystko bo hostessa musi posiadać znajomość zasad savoir-vivre'u, mieć pogodne usposobienie i dobrą kondycję fizyczną. Spędzając cały dzień na obcasach i z uśmiechem na ustach musi potrafić zachować się wobec wymagających i czasami specyficznych osób. Na pewno jest to duże poświęcenie jednak wiadomo, że dzięki temu zarabia zwykle niemałe pieniądze. Musi mieć przynajmniej znajomość języka angielskiego, jeśli potrafi komunikować się w innych działa to na plus dla potencjalnych klientów. Tego typu doświadczenie zawodowe jest pożądane i dobrze widziane przez kolejnych pracodawców, mówi ono o wysokiej kulturze osobistej, wytrzymałości na różne stresujące sytuacje a także zaangażowaniu w pracę.

 

Idealna kandydatka reprezentuje firmę na targach wystawienniczych, konferencjach, sympozjach i podczas eventów. Powinna być osobą komunikatywną, umieć odpowiedzieć na pytania zainteresowanych osób, zachęcić ich do skorzystania z produktu czy usługi, którą reprezentuje. Musimy docenić zaangażowanie hostessy poprzez adekwatną do jej pracy gratyfikację finansową bo na reklamowaniu firmy nie należy oszczędzać.

 

Znaczenie słowa hostessa

 

Definicja hostessy to z języka angielskiego gospodyni. Jest osobą witającą gości/klientów podczas różnych eventów czy targów, zapraszającą do stoiska w celu zaprezentowania działalności firmy, która reprezentuje. Musi to być osoba atrakcyjna, komunikatywna, ze znajomością języków obcych a także z umiejętnością radzenia sobie w różnych nietypowych sytuacjach. Robią one pierwsze wrażenie, które decyduje o tym czy dana osoba zdecyduje się na skorzystanie z oferty firmy, wpływają znacznie na sprzedaż produktu i kreowaniu dobrego wizerunku działalności.