Hostessy na akcjach promocyjnych

Promotorki zatrudniane w supermarketach i innych, mniejszych sklepach jeszcze jakiś czas temu wzbudzały zainteresowanie klientów. Było to jakiegoś rodzaju nowość, ciekawostka, możliwość poznania nowych produktów a nawet skosztowania ich. Teraz w natłoku akcji promocyjnych każda kolejna dziewczyna zachęcająca do wypróbowania jakiejś oferty wzbudza raczej irytację klientów. Hostessy są już niemal na wszystkich alejkach w sklepie, czasami są wybitnie nachalne a czasami stoją bez ruchu i najmniejszego zainteresowania w kierunku zainteresowanych produktem.

 

Zadania hostessy w supermarkecie

 

Obserwując dziewczyny dorabiające sobie weekendami jako hostessy można mieć wrażenie, że stoją one tylko dla ozdoby. Mają czasami dość wyzywające lub dziwne stroje. Czasami zdarza się, że nie chcą „odczepić się” od klienta z którym udało się im zamienić kilka słów, wciskają mu na siłę niepotrzebne produkty.

 

Najgorzej jest tuż przed świętami a właściwie miesiąc przed, gdy rozpoczyna się maraton promocji i obniżek cenowych. W supermarketach pojawia się duża ilość dziewcząt a także chłopców ubranych w kostiumy pasujące do wydźwięku zbliżającego się święta. Z powodu natłoku promotorów klienci starają się ich omijać a oni z nudów zaczynają nawiązywać kontakty z innymi hostessami i hostami. Jest to dość dziwna sytuacja gdy dwie promotorki z innych firm rozmawiają sobie na obrzeżach sklepu (najlepiej dla nich będzie ustawić się tak, aby nie złapał je monitoring).

 

Wygląd hostessy

 

Czasami zdarza się także, że hostessa nie prezentuje się zbyt dobrze, nie jest zadbana, dobrze uczesana i umalowana. Nie powinna tak wyglądać, ponieważ to czy jest atrakcyjna daje nam pierwsze wyobrażenie o produkcie. W parze z tym idzie czasami zupełni brak zaangażowania w swoją pracę, tylko właśnie rozmowy z koleżankami lub pisanie wiadomości na telefonie komórkowym. Tutaj pojawia się pytanie o ich przydatność na akcjach promocyjnych bo takim zachowanie nie robią dobrego wrażenia...

 

Z definicji hostessa powinna być zadbaną, ładną, zgrabną dziewczyną o pogodnej aparycji i uśmiechem na ustach. Jej głównym zadaniem jest zachęcenie klienta do skorzystania z oferty, którą reprezentuje dziewczyna. Okazuje się jednak, że te dwie podstawowe reguły opisujące hostessę i jej zadania nie są spełniane przez grono osób wykonujących ten zawód. Takie hostessy powinny być wyłapywane przez supervisorów, którzy zwykle wyrywkowo sprawdzają swoich pracowników. Skutkuje to tym, że jedna zostaje przyłapana a innej się udaje zarobić dniówkę nie wykonując powierzonych przez firmę obowiązków.