Event marketing jako kreatywność w promowaniu marki

Tradycyjny marketing już się nie sprawdza u większości konsumentów. Są oni zmęczeni ciągłym atakowaniem ich reklam w telewizji, internecie, zapychaniu skrzynki pocztowej ulotkami (a także wręczaniu ich do ręki) a także e-mailowej wiadomościami, które natychmiast lądują do spamu. Ciągłe nakłanianie do czegoś i wciskanie czegoś co zwykle jest oszustwem może wyprowadzić z równowagi nawet najspokojniejszą osobę. Okazuje się więc że większość treści reklamowych nie dociera do odbiorców, bo są one usuwane/kasowane/nieprzyjmowane do wiadomości.

 

Dopasowując się do zmieniającego się rynku odbiorców warto zastosować luźniejszą formę przekazywania treści jaką jest reklama. Event marketingowy jest możliwością przyciągnięcia dużej ilości odbiorców więc realizację postawionych przez firmę zamierzeń. Tego typu imprezy muszą być jednak sprofilowane według oczekiwań klienta a nie w przypadkowy sposób.

 

Nadszedł czas prosumpcjonizmu

 

Prosumpcjonizm jest dość nowym określeniem odnoszącym się do nowego modelu konsumenta, który jest wymagającą osobą, znającą wszystkie stare sztuczki reklamowe. Nie chce być biernym odbiorcom akcji promocyjnych, chce wpływać na markę a nawet ją kreować. Idealnie nadają się do tego eventy, które zakładają interakcję z klientami bo angażują się oni wtedy w kreację marki czy produktu.

 

Imprezy branżowe

 

Event, który zapisze się w pamięci konsumenta musi być zaskakującym i niecodziennym wydarzeniem. Czasami staje się wręcz szaloną imprezą w pięknym miejscu z dużą ilością niespodzianek jakimi jest zaproszenie osób znanych i lubianych. Dzięki temu firma jest kojarzona z osobami sympatycznymi i ociepla się jej wizerunek, podbudowuje to morale klientów i wiarygodność marki.

 

Eventowe atrakcje

 

Jeśli chodzi o interesujących gości organizatorom zdarza się zapraszać sobowtóry znanych osób. Wyposażenie sali także służy do rozweselenia gości. Używa się balony, konfetti, telebimy, ekrany diodowe lub mniej konwencjonalne elementy ozdobne jakimi może być wystawa rzeźb lodowych. Czasami organizuje się wspólne zabawy aby zintegrować na przykład gości z partnerami firmy lub jej pracownikami.

 

Istotną sprawą są gadżety, które warto wręczać klientom aby zapamiętali markę. Najstarszymi najbardziej sprawdzonym sposobem jest wykorzystanie słodyczy jako materiał reklamowy. Jak to się mówi „przez żołądek do serca” jednak zwyczajne zaserwowanie cukierków może nie wystarczyć. Warto tutaj także wykazać się kreatywnością tak jak na przykład miasto Opole, które promowało się na targach zagranicznych jako miasto bez uprzedzeń. Za pomocą shockvertisingu zaserwowali oni gościom prezerwatywy w opakowaniu na cukierki. Wielu na pewno przez pomyłkę poczęstowało się słodyczami aby później odkryć nietypową zawartość pudełka.

 

Event marketing dopiero rozwija się w naszym kraju ale już widać po nim duży potencjał. Pomysłowość i kreatywność jest zawsze w cenie więc tego typu wydarzenia na pewno przyciągną rzesze odbiorców, który nie boją się nowości a zwyczajna reklama ich nudzi i irytuje.