Event marketing w praktyce

Organizowanie wydarzeń promocyjnych jest obecnie bardzo popularną praktyką w wielu firmach. Planowaniem i realizacją spotkania zajmuje się event manager, a jeśli nie mamy takiego pracownika w naszym biznesie warto skorzystać z kompetencji osoby zajmującej się event marketingiem z firmy zewnętrznej. Także grupa naszych firmowych marketingowców powinna dać sobie radę z opracowaniem kształtu i jego wykonaniem podczas organizacji imprezy promocyjnej.

 

Plan eventu

 

Zaplanowanie takiej imprezy może wydawać się sprawą prostą jednak w trakcie wypełniania ustalonego planu zwykle pojawiają się jakieś problemy natury organizacyjnej. Najlepiej poradzi sobie z nimi profesjonalny event manager jednak gdy chcemy zrealizować jakiś event reklamowy możemy to zrobić samodzielnie. Jednak należy pamiętać o kilku aspektach, które są związane z organizacją.

 

Rodzaje eventów

 

Musimy pamiętać, że eventy promocyjne są sprofilowane więc mogą mieć różny charakter. Przykładowo konferencje, zajęcie stoiska na targach branżowych nie wymaga dużej liczby odbiorców. Imprezy o charakterze B2B muszą być precyzyjnie zaplanowane, ponieważ każde najmniejsze niedociągnięcie będzie widoczne dla niewielkiego audytorium. Im mniej masowa impreza, tym bardziej musi zwrócić uwagę na szczegóły i detale. Jednak organizując event o charakterze masowym na pewno musimy zadbać o profesjonalną logistykę, ponieważ zapanowanie nad taką ilością ludzi jest niezwykle trudne. Do tej drugiej kategorii zaliczamy festyny, pikniki, koncerty, sympozja, happeningi i inne akcje promocyjne a detale są już tutaj istotne pod innym kątem.

 

Agencje eventowe

 

Na polskim rynku pojawiło się wiele profesjonalnych agencji eventowych, co jest świetnym pomysłem w szczególności gdy zaczynamy swoją przygodę z event marketingiem. Managerowie są wyszkoleni w tym co robią, dzięki temu zapewniają wysoki poziom obsługi i kompleksową pomoc . Samo rozpisanie czyli zaplanowanie imprezy jest dość czasochłonnym zajęciem, nie mówiąc już o zorganizowaniu miejsca, dekoracji, cateringu i wielu innych kwestiach. Także ukierunkowane zaproszenia są istotnym elementem w realizacji eventu. Znaleźć należy także profesjonalną obsługę imprezy, żeby goście czuli się dopieszczeni pod każdym względem.

Podsumowując taki event manager ma spore doświadczenie w organizacji imprez promocyjnych dlatego warto skorzystać z jego profesjonalizmu, aby mieć gwarancje wysokiej jakości usług podczas takiego wydarzenia dzięki któremu kreować będziemy naszą markę.