Powodzenie i popularność event marketingu

Obecnie sama organizacja eventu branżowego nie przysporzy firmie popularności. Należy zaplanować go tak, aby miał pierwszoplanową rolę w dziedzinie marketingowej każdej firmy, marki czy idei. Poprawia znacznie komunikację z partnerami biznesowymi i klientami. Nadaje kształt opinii społecznej a także poprawia ich wizerunek. Współcześnie event marketing jest więc permanentną promocją firmy.

 

Eventy

 

Składają się na niego sympozja, konferencje, szkolenia, pikniki i grille a także gry miejskie innego rodzaju wydarzenia budujące i spajające grupę zainteresowanych. Poprzez realizację misji firma realizuje swoje dążenia. Pomysłowość jest istotną cechą takich spotkań bo tylko nasza kreatywność może nas w tym ograniczyć. Im bardziej oryginalnie tym lepiej, jednak nie można przesadzić w drugą stronę dając wrażenie, że firma jest w jakimś stopniu niepoważna.

 

Marketing eventowy zyskuje na popularności bo działa na adresatów działań. Dwutorowość podjętych kroków pomaga w zyskaniu bezpośredniego kontaktu ze środowiskiem i klientami a także dzięki temu poznajemy ich opinie. Zyskujemy więc cenne informacje, które pomogą nam w profilowaniu wielu dziedzin w firmie, tak aby pasowało ono odbiorcom. Wiadomo też, że spotkania towarzyskie sprzyjają nawiązywaniu kontaktów biznesowych i podejmowaniu pierwszych kroków we wzajemnej współpracy.

 

Cel event marketingu

 

Misją event marketingu jest wpływanie na klientów, partnerów firmy, udzielanie im informacji (a także otrzymanie informacji zwrotnej w celu dopasowania firmy do ich wymagań) związanych z działalnością. Taka reklama w szerokiej skali pomaga w dotarciu do dużego kręgu zainteresowanych a także zdobycia dużego rozgłosu w mediach.

 

Coraz więcej firm zatrudnia event managerów dla swoich celów, jeśli jednak działalność jest na mniejszą skalę można zatrudnić pracownika zewnętrznego zajmującego się organizacją takich spotkań biznesowych. Warto też zajrzeć na Targi Event, organizowane w Warszawie, które podpowiedzą marketingowcom jak można zaplanować taką imprezę. Można tam znaleźć gotowe rozwiązania i pomysły potrzebne do realizacji eventu promocyjnego takie jak wyposażenie, oświetlenie czy catering. Podczas spotkania prezentują się także firmy, które organizują eventy, także w nietypowych miejscach i o nietypowym czasie. Inspiracji jest więc dużo.

 

Przykładami kreatywności jest na przykład organizowany we FreshMailu „Poranek z e-mail marketingiem” czyli objazdowa akcja szkoląca zainteresowanych tą dziedziną. Mogą zdobywać wiedzę słuchając wykładów, zadawać pytania i poznawać osoby związane z e-mail marketingiem. Drugim pomysłem jest konferencja o nazwie „M@il My Day” gdzie pracownicy różnych firm mogą sprawdzić się w zarządzaniu bazą danych, kodowaniu i kreowaniu szablonów do celów zawodowych. W trakcie mogą poznać nowe techniki pracy w sieci internetowej i poznać ludzi z branży.