Organizacja eventu

Każda firma musi zmierzyć się z zaplanowaniem organizacji spotkania promocyjnego, czy to samodzielnie albo w czasie targów wystawienniczych. Reklama na poziomie ulotkowym to za mało, żeby dotrzeć do dużej ilości klientów. Konsumenci są  obecnie bardzo wymagający bo widzieli już wiele różnorodnych i ciekawych akcji promocyjnych. Można uznać, że już nic ich nie dziwi więc mogą nie zainteresować standardowymi pomysłami służącymi do przyciągnięcia ich uwagi.

 

Nowy rodzaj konsumenta

 

Jednym z najnowszych zjawisk jest powstanie prosumpcjonisty czyli osoby, która będąc wymagającym klientem chce uczestniczyć w kreowaniu marki. Promuje dany produkt czy usługę wśród znajomych, także w sieci internetowej. Tego typu działanie jest chyba najbardziej skutecznym sposobem na dobrą reklamę bez zbędnego wysiłku.

 

Jeśli chcemy się wyróżnić na rynku spotkań promocyjnych powinniśmy poznać pojęcie takie jak Event Marketing (EM) oznaczający nieszablonową organizację eventu i innych imprez masowych przeznaczonych jednocześnie dla klientów, partnerów biznesowych, mediów, pracowników oraz mocodawców. Ma on podstawową zaletę jaką jest wielokierunkowość czyli poznanie opinii i postaw odbiorców marki co pomaga w przedefiniowaniu polityki firmy.

 

Rodzaje imprez promocyjnych

 

Istnieje wiele możliwości przedstawienia swojej firmy publicznie. Tylko od nas zależy jakiego rodzaju event wybierzemy żeby pasował do naszych planów reklamowych i nie tylko.

 

  • Special events (happeningi, koncerty, zloty, imprezy sportowe)- to organizacja wydarzenia dedykowanego zainteresowanym naszą firmą, które daje możliwość komunikacji między pracownikami a klientami/odbiorcami; takie wydarzenie można nagrać lub puścić je na żywo w mediach społecznościowych aby zareklamować się większej ilości osób; podczas spotkania można rozdać gadżety promocyjne, przedstawić produkty i zachęcić do ich zakupu.
  • Business events (targi branżowe, kongresy, konferencje)- są spotkaniem przeznaczonym dla specjalistów z promowanej dziedziny, służące pozyskaniu nowych kontaktów i ułatwieniu komunikacji wewnątrz firmy ale także na zewnątrz.
  • Institutional events- czyli sympozja, zjazdy, imprezy jubileuszowe gdzie organizatorami są zwykle władze publiczne
  • Incentive events- to wydarzenia motywacyjne skierowane dla pracowników i partnerów biznesowych; dzielą się na część szkoleniową i zabawową.

 

 

Dobre planowanie takie wydarzenia powinno rozpocząć się od określenia założeń i celu spotkania promocyjnego. Ważne jest zawarcie w nim atrakcji, rozpisanie budżetu, posiadanie zezwoleń, które będą potrzebne na evencie. Należy w punktach wypisać sobie poszczególne etapy imprezy i przewidzieć zdarzenia losowe, które mogą go zaburzyć. Oczywiście spotkanie promocyjne należy rozreklamować w mediach, nie zapominając o popularnych portalach społecznościowych. To pozwoli nam na zapanowanie nad imprezą oraz jej przebiegiem a także przyciągnie dużą ilość potencjalnych klientów.