Czy hostessa przyciąga klientów?

Hostessa ma za zadanie zrobić dobre pierwsze wrażenie, gdy spotykamy się z jakąś nową marką, np. w supermarkecie. Niestety popularność tego zawodu wraz z natłokiem reklam i degustacji spowodować może niechęć klientów. Do ich zdenerwowania przyczynia się często nachalność dziewcząt, które za wszelką cenę „wciskają” produkt osobie niezainteresowanej transakcją.

 

Kim jest hostessa?

 

Promotorki są zwykle młodymi dziewczętami z doskonałą prezencją i obyciem. Parają się one pracą hostessy w weekendy i popołudniami po wykładach lub lekcjach bo jest to świetna możliwość zarobku w szybki sposób. Nie trzeba mieć do tego specjalnego wykształcenia, wystarczy zapał i chęć do pracy oraz trochę wolnego czasu ale na pewno przyda się zadbany i atrakcyjny wygląd.

 

Agencje hostess i jej zadania

 

Agencje hostess i hostów chętnie angażują studentów i uczniów do tego typu pracy. Współpraca polega na tym, że przesyłają materiały szkoleniowe dla wybranej przez agencję osoby i wymogi dotyczące stroju. Jeśli chodzi o przekazanie tych informacji jest to zadanie biura hostess, które albo urządza szkolenie dla kandydatki/ta na promotora albo gdy dotyczy to zaufanej osoby z doświadczeniem przekazuje jej te materiały do samodzielnego zapoznania się. Oczywiście taka agencja musi dokonać wyboru osoby pasującej do opisu przez zatrudniającą ją firmę, np. gdy życzy sobie wysokiej blondynki w bazie należy odszukać osoby najbardziej pasującej do tych wymogów. Trochę może kontrowersyjną sprawą jest rozmiar przyszłej promotorki ponieważ firma wysyłająca do agencji strój określa przez to jaką osobę widzi na swoim stanowisku, zwykle są to małe rozmiary wahające się między 36 a 38. Można uznać to za dyskryminację ale za „widzi mi się” firmy agencja hostess nie odpowiada.

 

Atrakcyjny wygląd hostessy

 

Taki wygląd ma gwarantować powodzenie promocji produktu bo z atrakcyjną osobą klienci chętniej rozmawiają i zwracają na nią uwagę. Czasami dana firma przekazuje dość skąpy lub dziwaczny kostium dzięki któremu zyskuje się zainteresowanie większej ilości osób w sklepie. Dotyczy to najczęściej samotnie robiących zakupy panów ponieważ mają możliwość porozmawiania z atrakcyjną dziewczyną. Hostessa musi umieć zachować się w takiej, może nieco krępującej sytuacji aby nie odstraszyć potencjalnego klienta. W każdej sytuacji musi być uśmiechnięta, miła i uprzejma.

 

Wracając do materiałów szkoleniowych należy umieć sobie z nimi poradzić ponieważ często firmy umieszczają tam zlepek dziwacznych informacji. Należy wyciągnąć z nich najważniejsze rzeczy, które następnie przekazuje się klientom. Najlepiej jeśli będą to wiarygodne informacje a nie hasła reklamowe bo przecież chodzi o zachęcenie klientów a nie ich odstraszenie. Swój język trzeba dopasować do osoby, którą się zaczepia aby nie narazić się na potraktowanie z lekceważeniem ale także działa to w drugą stronę, to znaczy gdy mamy do czynienia z osobą mało wykształconą musimy zwracać się do niej z szacunkiem, żeby nie poczuła się potraktowana z wyższością.

 

Współzawodnictwo w supermarkecie

 

Oczywiście akcje promocyjne są organizowane w celu zdobycia zainteresowania klientów nową marką lub taką, która chciałaby zwiększyć sprzedaż. Przed akcją hostessa jest informowana o konkurencji czyli o markach mających w ofercie podobne produkty. Ma za zadanie zachęcenie klienta do lepszej marki a przy okazji odwrócenie uwagi od produktów konkurencyjnych.