Kompetencje hostess

Dobra hostessa jest bardzo pożądanym pracownikiem. Od jej zaangażowania i umiejętności zależy profesjonalizm w wykonywaniu obowiązków. Każda praca tego wymaga, także bycie promotorką mimo tego, że wiele osób traktuje go jako możliwość dodatkowego zarobku w czasie studiów lub szkoły.

 

Zadania hostess

 

Każda hostessa, niezależnie od tego czy pracuje w supermarkecie czy na evencie znanej firmy musi być świadoma wagi wykonywanej pracy. To od niej zależy czy klient zainteresuje się produktem bądź usługą bo to ona wywiera pierwsze wrażenie na konsumencie. Jej obycie i komunikatywność mogą podtrzymać uwagę potencjalnego klienta więc rola jest znaczna.

 

Dziewczyna chcąca wykonywać zawód hostessy powinna mieć świadomość swoich obowiązków, tego jak powinna się prezentować, co musi robić i jak wyglądać. Oczywiście tego typu kryteria są określane przez klientów zatrudniających hostessy więc nie można określić precyzyjnych reguł odnoszących się do wszystkich promotorek.

 

Cechy idealnej kandydatki na hostessę

 

W tej pracy potrzeba jest inteligencja, obycie, umiejętność dopasowania języka do każdego konsumenta, zwłaszcza gdy jest to osoba wymagająca, obracająca się w elitarnych kręgach biznesmenów.

Inne istotne cechy to otwartość, wysoka kultura osobista, poprawna dykcja, komunikatywność, swego rodzaju odwaga a także znajomość języków obcych. Gdy hostessa je posiada można ją określić jako profesjonalistkę, która da sobie radę w najbardziej stresujących sytuacjach podczas rozmów z potencjalnym klientem. Organizatorzy eventów mają dość rygorystyczne wymagania, chcą przedstawić całą imprezę od jak najlepszej strony, dogadzając uczestnikom. Każdy z gości musi poczuć się dobrze, być zrelaksowanym i doinformowanym co jest zadaniem należących do hostessy. Musi czasami podać mu drinka czy przekąski, zaprowadzić do wyjścia czy wskazać gdzie jest toaleta. Promotorka musi być także wyszkolona w tematyce prezentowanej firmy, nie można dopuścić do sytuacji żeby wykazała brak znajomości branżą, produktem czy też usługą. Powinna uważnie słuchać klientów, którzy wyrażają swoje oczekiwania aby przekazać je po imprezie przełożonym co pomoże im odpowiednio zmodyfikować ofertę.

 

Hostessy mające pierwszy poważny kontakt z klientami muszą dopasować się do ich wymagań i poziomu wiedzy na temat firmy, którą się zainteresowali. Ważne jest dobranie adekwatnego do rozmówcy języka. Mają za zadanie zachęcić do wysłuchania tego, co promotorka ma obowiązek im przekazać aby wzbudzić zainteresowanie, przekonać do wypróbowania produktu lub skorzystania z usługi lub uzyskać zgodę na wykonanie zabiegu związanego ze spotkaniem a także do skosztowania promowanego produktu. Prowadzą one takie degustacje, zajmują się obsługą stoisk na targach, wręczają gościom gadżety promocyjne, ulotki, rozkręcają imprezy, zajmują się koordynacją konferencji i są „twarzami” reklamowanych produktów.