Po co organizuje się eventy promocyjne?

Wydarzenia promocyjne organizowane są z rozmachem i wydawać się może, że tylko wielkie korporacje mogą pozwolić sobie na takie wydatki związane z marketingiem. Tego typu spotkania cenią luksus i wysoką jakość usług- zazwyczaj serwuje się tam szampana i wykwintne dania składające się głównie z owoców morza. W wypadku chęci zorganizowania imprezy w takiej skali warto zwrócić się do sponsorów, którzy wyłożą swoje pieniądze dla eventu i jednocześnie będą mogły zareklamować się na tym spotkaniu w szerokim gronie. Samo kojarzenie firmy sponsorującej spotkanie zorganizowane na tak wysokim poziomie jest bardzo pozytywnym aspektem działalności. Firma nie musi martwić się już o marketing.

Możliwości organizacyjne związane z finansami

Jednak spotkanie branżowe nie musi być spektakularną imprezą dla bogatych i zarazem szczodrych kontrahentów lub potencjalnych partnerów biznesowych. W zależności od możliwości firmy może to być także kameralne spotkanie przy kawie i herbacie, czy też zabawą integracyjną dla pracowników czyli wspólne wyjście na bilard, grę w siatkówkę lub paintball albo wspólny wyjazd w jakieś urokliwe miejsce. Pracownicy działając zespołowo podczas zabawy nauczą się współpracy, która jest istotna w każdej firmie i spowoduje to budowanie wzajemnych dobrych relacji. Przełoży się to na przyszłe działanie w pracy i poprawi wyniki całej firmy.

Plusy eventów marketingowych

Eventy marketingowe mają dużą siłę oddziaływania na klientów- odbiorców naszego działania reklamowego chociaż realne skutki są widoczne dopiero po upływie jakiegoś odcinka czasu. Profesjonalna organizacja wydarzenia przekłada się na wzrost popularności marki, ocieplając wizerunek firmy i wzbudzając sympatię u stałych ale także u nowych, potencjalnych klientów.

Dużym plusem jest możliwość wyjścia ze swoją ofertą czyli produktem lub usługą do większej ilości odbiorców, na zewnątrz co wzmacnia wiarygodność i fachowość firmy a także buduje jej korzystny wizerunek.

Eventy dają okazję do zaprezentowania nowych, innowacyjnych produktów lub usług w szerszym gronie ale także przekazać publiczności wiedzę na temat wcześniejszych dokonań żeby mogli wczuć się w budowę całej marki, jej historię i osiągnięcia. Zaletą eventów marketingowych jest także mało oficjalny charakter, który powoduje lepszą komunikację z klientami, danie im gwarancji że zbliżyli się do naszej firmy. Nieformalność daje także poczucie bezpieczeństwa i większego luzu a wtedy jak wiadomo łatwiej jest podejmować decyzje biznesowe i konsumenckie.