Wrażenie jakie robi hostessa

Hostessa jest wizytówką każdej firmy zwłaszcza na targach związanych z branżą lub innych akcjach promocyjnych. Jest dużo chętnych dziewcząt, uczennic lub studentek, które chciałaby w ten sposób dorobić ale jak wybrać idealną kandydatkę mającą za zadanie robić pierwsze wrażenie?

 

Mimo tego, że nasz biznes działa bez zarzutu, wszyscy są odpowiedzialni za swoje zadania, które wykonują nienagannie to możemy mieć kłopoty ze znalezieniem klienta. Zawodzi tutaj często nie do końca dobrze wybrana hostessa. Jak więc powinna wyglądać i się zachowywać profesjonalistka?

 

Cechy idealnej hostessy

 

Nie jest to może do końca sprawiedliwe dla mniej urodziwych osób ale hostessa musi być przede wszystkim atrakcyjna fizycznie aby przyciągać a nie odpychać klientów. Oczywiście sam wygląd nie załatwi całej sprawy, wraz z nim musi iść w parze inteligencja oraz profesjonalizm, czyli znajomość tematu. Dzięki temu odbiorca będzie pokładał w takiej osobie większe zaufanie.

 

O gustach się nie dyskutuje jednak istnieje ogólny model tego jak powinna prezentować się osoba promująca naszą firmę. Główną regułą jest być schludną czyli zadbaną i czystą bo jest ona naszą wizytówką. Szczególną uwagę przy ocenie drugiego człowieka poświęcamy włosom i dłoniom, muszą więc być wypielęgnowane i atrakcyjne. Ważna jest także figura hostessy, nie musi wyglądać jak modelka ale warto aby sylwetka była „zdrowa”- smukła i wysportowana. Istotna jest pewność siebie i wyprostowana postawa mająca na celu podkreślenie profesjonalizmu danej firmy.

 

Prezencja naszej hostessy musi być dopasowana do profilu naszej firmy, inaczej powinna być ubrana osoba promująca bank niż dziewczyna zachęcająca do zakupu produktów dla sportowców. Strój musi pasować do wizerunku całej firmy, mieć taką samą kolorystykę czy też widoczne logo firmy.

 

Przygotowanie hostessy do pracy

 

Profesjonalistka musi być dobrze przeszkolona i poinformowana aby nie wykazać się niekompetencją wobec potencjalnych klientów firmy. To ona powinna zachęcić tą osobę do dalszego kontaktu z konkretnym przedstawicielem. Hostessa musi umieć odpowiedzieć na podstawowe pytania aby zainteresować klienta i podtrzymać z nim kontakt.

Jeśli nasza oferta jest przedstawiana na targach międzynarodowych hostessa powinna bez problemu komunikować się w języku angielskim. To podkreśli profesjonalizm firmy. Jednak przed zatrudnieniem wybranej przez nas dziewczyny należy sprawdzić jej możliwości językowe prowadząc wcześniej rozmowę kwalifikacyjną.

 

Nie można zostawić nawet najlepszej hostessy samej ponieważ każda firma, produkt czy usługa różnią się od siebie poszczególnymi cechami. Dziewczyna może więc nieświadomie wprowadzić kogoś w błąd. Przed rozpoczęciem jej pracy należy poinformować ją o naszych wymogach czyli jej obowiązkach. Łatwiej jej będzie spełnić nasze oczekiwania jeśli będzie dokładnie znała wszystkie reguły.

 

Każdy człowiek jest istotą omylną, nie da się więc uniknąć błędów naszego pracownika. Warto zatrudnić osobę z pewnym doświadczeniem a już najlepiej zaangażować osobę do stałej współpracy. Ktoś kto już sprawdził się, pracując dla nas daje gwarancję że poradzi sobie w kolejnym zleceniu. Jeżeli nasza firma często uczestniczy w targach wystawienniczych czy też akcjach promocyjnych należy stworzyć własną bazę hostess, która lepiej poradzi sobie z promowaniem naszego produktu niż osoby nie mające na ten temat zielonego pojęcia.